BLOG
Black Tie Consulting

Piątek, 14 Grudzień 2018, 00:52

 

Budując dom musimy pamiętać o mocnych fundamentach.

Tę samą zasadę stosuję także w zespole.

Każdy z managerów ma swój styl, który przekłada na pracę. Ja dziś opowiem Wam o moim, poddając go analizie wraz z podziałem na mocne i słabe strony.

Zarządzam przez relacje. To dla mnie priorytet. Wiem, że wynik jest wypadkową wielu czytników. Oczywiście nie na wszystkie z nich mamy wpływ, jednak jedno zdecydowanie zależy - zaufanie.

Budując zespoły sprzedażowe lub je odświeżając jestem bardzo wybredny. Zawsze szukam ludzi, którzy są otwarci, szczerzy. Nie przekonują mnie indywidualiści z bogatym CV. Wiem, że kompetencje sprzedażowe są wyuczane, jednak nie jestem w stanie zmienić czyjegoś podejścia do pracy lub współpracowników.

Moim priorytetem jest praca w zespole, który nie tylko zabiera energię swojego lidera, ale sam jest dla niego wsparciem w trudnych chwilach.

Jednym z efektów mojego stylu zarządzania jest to, że argumentu pod nazwą „to jest polecenie służbowe” używam bardzo rzadko, bo nie muszę, wystarczy zwykłe „proszę” .

Mój zespół wie, że zawsze stanę za nim murem. Wiem też, że działa to w drugą stronę. 
Oczywiście nie uważam, że jest to złoty środek dla każdego. Sprawdza się u mnie więc może i Ciebie zainspiruje.

Czas na najważniejsze (mocne i słabe) strony takiego podejścia.

👍Mocne:
1. Wysoko rozwinięte relacje w zespole gwarantują rodzinna atmosferę.
2. Do pracy przychodzi się nie tylko po to aby realizować plany sprzedażowe, ale też porozmawiać ze znajomymi.
3. Wszystkie problemy rozwiązujemy wspólnie. Daje mi to komfort w podejmowaniu decyzji. Nie jestem fanem teorii o nieomylności szefa. Otwieram się na dyskusje, argumentacje i krytyke. Dzięki temu każdy ma wpływ na to w jakim kierunku się poruszamy.

👎Słabe:
1. Otwartość daje pole do nadmiernego luzu, który nie jest mile widziany w korporacjach.
2. Podejście partnerskie może spowodować chęć przesunięcia środka ciężkości z managera na zespół, w efekcie czego kierownik może całkowicie stracić decyzyjność.
3. Tam gdzie pojawia się zaufanie zawsze jest miejsce na zdradę.

Mimo minusów każdego dnia podejmuję to ryzyko. Dlaczego❓ Bo wierzę w ludzi.

📌
W każdej firmie najniższy szczebel pracowników jest tak naprawdę fundamentem całej konstrukcji. Kamieniem węgielnym natomiast są relacje.
 


Brak komentarzy.
(*) Pola obowiązkowe

Znajdziesz mnie tutaj

Copyright (c)2018, All Rights Reserved.
Liczba odwiedzin: 1875
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.

OK, rozumiem lub Więcej Informacji
Informacja o Cookies
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
OK, rozumiem